Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre

Logo del Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre
Canal de Youtube del Consell Comarcal

La Ribera d’Ebre participa en el fòrum clau per definir l’ecosistema de la longevitat a la Catalunya Sud

4 novembre 2025 · Noticies

Societat Longeva Catalunya Sud destaca el projecte del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre contra la solitud de la gent gran com a model de bones pràctiques

Fòrum Inicial de Societat Longeva Catalunya Sud – Impuls 2025. © Societat Longeva Catalunya Sud

L’àrea de Serveis Socials del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre ha participat en la definició de les futures estratègies sobre envelliment al territori, assistint al Fòrum Inicial de Societat Longeva Catalunya Sud – Impuls 2025. La trobada va tenir lloc el passat 30 d’octubre al Centre d’Innovació i Formació de Reus i va aplegar els principals actors implicats.

L’objectiu del fòrum era començar a “teixir un ecosistema territorial per a la longevitat”, compartint mirades entre organitzacions i territoris. En la seva valoració, els organitzadors van agrair la implicació comarcal, assenyalant que “la vostra presència, experiència i aportacions van donar sentit” a la trobada, la qual va permetre obrir “reflexions valuoses” sobre el futur de la regió.

Com a reconeixement a la feina que ja s’està fent des de la Ribera d’Ebre, Societat Longeva Catalunya Sud ha publicat a la seva web el projecte de fitxes pedagògiques impulsat pel Consell Comarcal com a primer projecte i exemple de bones pràctiques del seu “repositori d’iniciatives”.

Aquest projecte, que s’està implementant a escoles i instituts de la Ribera d’Ebre, té com a finalitat sensibilitzar l’alumnat sobre la realitat de les persones grans que pateixen solitud no volguda. L’objectiu és promoure l’empatia, generar espais de trobada entre persones adolescents i gent gran, i fomentar la corresponsabilitat dels joves davant d’aquesta situació.

El treball iniciat en aquest fòrum tindrà continuïtat en una segona i darrera trobada d’aquest primer impuls, que se celebrarà el pròxim 27 de novembre. En aquesta nova sessió es buscarà passar “de la visió a l’acció”, identificant iniciatives i projectes amb potencial transformador per a la gent gran a la Catalunya Sud.

Fòrum Inicial de Societat Longeva Catalunya Sud – Impuls 2025. © Societat Longeva Catalunya Sud

Fòrum Inicial de Societat Longeva Catalunya Sud – Impuls 2025. © Societat Longeva Catalunya Sud

Fòrum Inicial de Societat Longeva Catalunya Sud – Impuls 2025. © Societat Longeva Catalunya Sud

Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre | Plaça Sant Roc, 2 | 43740 Móra d'Ebre | 977401851 | consell@riberaebre.org
Amb el suport de: