La moranovenca Aurora Marqués Grau, Àvia Comarcal de la Ribera d’Ebre aquest 2017
7 agost 2017 · NoticiesLa Ribera d’Ebre va homenatjar aquest divendres a la nit les àvies, avis, iaios, iaies, padrins i padrines riberencs, en un acte celebrat a la pista de Garcia que va reunir els representants de 13 dels pobles de la comarca, acompanyats de familiars, membres de les juntes d’associacions de jubilats, amics, alcaldes, alcaldesses, regidors, regidores i consellers comarcals. La tradicional Festa de l’Avi i l’Àvia Comarcal de la Ribera d’Ebre 2017 “és any rere any un punt de trobada, un punt de posada en comú de la nostra història i de les vostres històries, un lloc on posem de protagonistes els vostres records” perquè, com va dir la presidenta del Consell Comarcal, Gemma Carim, en donar-los la benvinguda, i citant a Artur Bladé, “els records són l’única riquesa veritablement nostra, l’únic tresor que ningú ens pot prendre”.
Aquest any els protagonistes han estat Maria Alentorn Serra (Ascó), Josep Oriol Ripoll (Benissanet), Josep Borràs Escoda (Darmós), Aurora Treig Joliva (Flix), Bienvenida Ars Pino (Ginestar), Matilde Franch Estadella (La Palma d’Ebre), Daniel Masip Jornet (La Torre de l’Espanyol), Àngels Serra Vinaixa (Móra d’Ebre), Teresina Comes Castellví (Riba-roja d’Ebre), Jordi Cedó Gil (Tivissa), Dolors Miró Vila (Vinebre) i Josep Escoda Lluís (Garcia), a més de l’àvia de Móra la Nova, Aurora Marqués Grau, escollida democràticament entre totes les associacions de jubilats representades de la comarca com a Àvia Comarcal de la Ribera d’Ebre 2017.
Tots ells van rebre una placa commemorativa de mans dels seus alcaldes o regidors i un ram de flors que entregaven la presidenta del Consell, la consellera de Benestar Social, Margarita Daura, i l’alcaldessa de Garcia, Blanca López. L’alcaldessa del poble amfitrió va felicitar a l’Associació de Jubilats de Garcia per l’organització de la trobada comarcal, i a tots els avis i àvies nominats amb un “visca los avis del 2017 i visca la Ribera d’Ebre”. El periodista flixanco Andreu Prunera va ser l’encarregat de conduir la gala.
Per la seva banda, el president dels jubilats de Garcia, Francisco Cabré, va dir que la festa dels avis és “un reconeixement ben merescut” així com “un honor ser els amfitrions”, ja que “veure la pista plena de gent de la comarca fa goig i ens fa passar tot el cansament dels darrers dies per tenir-ho tot a punt, esperem que us ho passeu molt bé”. Després de sopar, molts avis i sobretot àvies encara van sortir a la pista a ballar, com a punt final a una vetllada calorosa però molt emotiva.
Compromís comarcal amb la gent gran
L’objectiu de la trobada, a més d’escollir l’àvia o avi comarcal, és fomentar l’associacionisme a la comarca. I és que la Festa dels Avis és una cita ineludible del calendari d’estiu riberenc que serveix per posar en contacte les diferents associacions d’avis i jubilats de la comarca, totes elles representades en el Consell Consultiu de la Gent Gran de la Ribera.
Per a tots ells, la presidenta del Consell Comarcal va tenir unes paraules de gratitud i els va encoratjar a continuar amb la seva labor al capdavant de les associacions de jubilats dels pobles de la comarca: “Sé el que us costa tirar les coses endavant, sé de les vostres il·lusions i dels vostres desànims quan veieu que la gent no us segueix. I sé de la dedicació que hi poseu. I per això us felicito perquè la vostra tasca és fonamental als nostres pobles”, els va dir Gemma Carim, qui va refermar el compromís del Consell Comarcal per continuar treballant pels avis i àvies riberencs, “ajudant-vos a tirar endavant les vostres iniciatives i treballar pels vostres drets” des del Consell Consultiu de la Gent Gran, i amb el suport dels tècnics comarcals. “Per molts anys junts a la comarca que estimem”, va concloure la presidenta comarcal.